Škola v přírodě 2017/2018

Místo konání žáků prvního stupně:

Hotel Semerink

Janov nad Nisou 1284

46811 Janov nad Nisou

Česká republika

Hotel se nachíází v chráněné krajiné oblasti Jizerských hor v obci Janov nad Nisou v nadmořské výšce 650 m. n. m. Jizerské hory jsou významným střediskem letní a zejména zimní rekreace. Vzdálenost hotelu od okresního města Jablonce nad Nisou je cca 4 km a lze do něj dojít pěšky po značené turistické cestě kolem Jablonecké přehrady, která v létě skýtá možnost rybaření. Okolí hotelu je protkáno množstvím značených turistických tras, které Vás při letní turistice zavedou na nejkrásnější místa Jizerských hor.

Odkaz na ubytovací zařízení:

Program Školy v přírodě:

Pátek 15. 6. 2018

Přijeli jsem po jedenácté hodině, seznámili jsme se  ubytovacím zařízením, prohlédli si pokoje a vyrazili jsme na hřiště.

Společně jsme zdoláváli "opičí dráhy", trénovali ve skoku, hráli si na prolejzačkách. Po dobrém obědě jsme se ubytovali, trochu jsme si odpočinuli a čekal nás odpolední program.

Odpoledne jsme vyrazili na nedalekou rozhlednu - Slovanku.

"Rozhledna Slovanka je nejstarší železnou vyhlídkovou věží na našem území. Od roku 1887 stojí na stejnojmenné vrchu v chráněné krajinné oblasti Jizerské hory, odkud je pěkný kruhový výhled na okolní lesy, Ještěd, Krkonoše i Český ráj. Od roku 1999 je rozhledna státem chráněná technická památka. Je vysoká 14 metrů a váží ústyhodných 5,5 tuny." zdroj internet.

Po výšlapu a prohlídce po okolí jsme vyrazili k ubykaci, kde jsme skákali na trampolíně, utkali se mezi sebou ve vybíjené a měli své volno.

Po večeři nás čekala ještě krátká procházka po okolí a pak už jen odpočinek, večerka a usíná s těšením se na další den na Škole v přírodě!

SOBOTA 16. 6. 2018

Ranní vstávání pro některé z nás bylo opravdu časné! :-) Po snídaní nás čekalo společné zahájení a chvilka hudební výchovy. Paní učitelka Smrčinová si pro nás připravila "Hymnu ŠVP 2018", kterou nás naučila a kterou jsme si společně zazpívali, moc se nám to líbilo a moc jí děkujeme.

Pak jsme se chvilku vzdělávali, někteří psali pohledy domů a popisovali své zážitky, aby Vám to dorazilo včas, někteří psali deníky z pobytu, jiní žáci si vyráběli batikovaná třička a někdo měl hodinu přírodovědy a prvouky.

Nadšení sportovci hráli sportovní hry a část z nás šla do lesa stavět domečky, lovit divou zvěř, učit se pískat na trávu a vyrábět dračí zuby z kapradí.

Po obědě jsme si odpočinuli, abychom nabrali síly na náročné sportovní odpoledně v duchu olympijských her.

Vítězové vyhlášení, ceny rozdané a my se těšíme na večerní program společně s našimi třídními učiteli.

Prohlédněte si naše chvilky ve fotogalerii. :-)

NEDĚLE 17. 6. 2018

Ranní vstávání bylo příjemné do pěkného sluníčkového dne! Po snídaní jsme vyrazili na výlet do Liberce do Zoologické zahrady. Největším unikátem byl bílý tygr, kterého jsme si prohlédli a slonice, které se vyhřívaly na sluníčku.

Utráceli jsme korunky od rodičů, nakoupili dárky a suvenýry a vybrali pro Vás, pro maminky zajímavé pohledy, které Vám pošleme do Prahy.

Po obědě nás čekal střelecký turnaj - lukostřelba, střelba s flusačky apod. Někteří z nás mají pořádnou páru a šípy jsme hledali až v nedalekém lese, tak pozor!! Na nás! 😉

Večerní program se nesl v duchu pohádky pro nejmenší a větší se utkávali ve sportovních disciplínách.

Před večerkou probíhala hygiena a úklid zabordelařených pokojů a velké očekávání dalšího dne!

PONDĚLÍ 18. 6. 2018

Ráno nás opustili žáci čtvrté třídy, kteří vyrazili na výlet do nedalekého Pěčnova, kde navštívili dílničky na výrobu sýrů a kozí farmu. Zopakovali si tím znalosti z přírodovědy a vlastivědy.

Ostatní žáci se učili se svými učiteli. Mladší žáci procvičovali matematiku a český jazyk, třeťáci a páťáci psali deníky, slohové práce, hodnotili, co se jim líbilo, kreslili obrázky a psali pohledy maminkám! Čekejte psaní!!!

Poté jsme vyrazili do nedalekého lesa, abychom prohlédli okolí, našli přírodniny, které jsme odpoledne zužitkovali na stavění domečků, ohrádek a přístřešků pro skřítky.

Před obědem jsme si ještě zasportovali, pohráli na průlezkách a pak jsme se pustili do výborného oběda v podobě italského stylu – Boloňských špaget… 😊

Po obědě si pro nás instruktoři připravili výlet na rozhlednu Bramberk, cestou jsme hráli různé hry a soutěže, za které jsme byli odměnění!

Starší žáci pro velký úspech zopakovali střelby na terč, lukostřelby a další sportovní disciplíny, ve kterých si poměřili síly.

Sledujte naší fotogalerii! :-)

ÚTERÝ 19. 6. 2018

Ráno jsem zahájili do krásného slunečního dne. Dopoledne nás čekalo učení - matematika a český jazyk, dále poznávání okolní přírody, hodiny vlastivědy a přírodovědy a pro měnší prvouky.

Odpolední bojovka po fáborkách, sportovní hry s instruktory, střílení na terč a další disciplíny.

Večerní program byl v režii sportovních a míčových her.

Večer nás čekala diskotéka, propařili jsme několik střevíců a zopakovali známé české i zahraniční hity! Učitelé a instruktoři se naučili několik hudebních fenoménů, které jsou žebřičkem hitparád! :-)

STŘEDA 20. 6. 2018

Ve středu lehce unavení a těšící de na maminky. Po snídani procházky po okolí, stavení v lesích doměčků, svačina v podání lesního ovoce - borůvky a někteří se učili, aby si před prázdninami zopakovali vše, co se za rok naučili.

Odpolední program byl pro děti s ukázkou prů HUSKY, kteři v JIzerských horách fungují, děti měly ukázku a dozvěděly se vše o této aktivitě.

Večer nás čekalo balení, úklid a na závěr společný táborák. Naposledy zazpívat "Hymnu Školy v přírodě" a již se těšíme do Prahy!

INFORMACE k příjezdu - Očekávaný příjezd do Prahy je ve 13:45!!!